Çevre izinleri projesi de e-imzayla artık çevrimiçi

eguven_logoKuruluş aşamasından itibaren çevresel konularda çeşitli izin ve lisanslar almak zorunda olan işletmeler de şimdi elektronik imza ile tanışıyor! Çevre ve Orman Bakanlığı’nca hayata geçirilen “Çevrimiçi Çevre İzinleri Projesi”, izin ve lisans başvurularında elektronik ve mobil imza kullanımını zorunlu kılıyor.

Çevre ve Orman Bakanlığı’nın “Çevrimiçi Çevre İzinleri Projesi”, çevresel konularda izin ve lisans almak zorunda olan işletmeleri elektronik imza ile tanıştırıyor. Mobil ve elektronik imza sayesinde başvuru işlemlerini ve süreç takibini internet ortamına taşıyan proje kapsamında değerlendirme süreci de çevrimiçi (online) olarak yapılıyor. Başvuruların tek bir noktadan yapılmasını da sağlayan “Çevrimiçi Çevre İzinleri Projesi”yle izin ve lisans alma süreçlerinin kısaltılması da hedefleniyor.

Zamanın yanı sıra kâğıttan da tasarruf edilmesine olanak sağlayarak çevreye katkıda bulunan elektronik ve mobil imza kullanımını zorunlu kılan “Çevrimiçi Çevre İzinleri Projesi”, Başbakanlık e-Devlet Danışma Grubu tarafından öncelikli olarak nitelendirilen 11 proje arasında yer alıyor. 2010 yılı itibariyle hayata geçirilen proje ilk olarak Ankara, Adana, Konya, Kayseri ve Kocaeli olmak üzere 5 ilde ve 6 farklı sektörde test ediliyor.

E-GÜVEN Genel Müdürü Can Orhun, konu hakkında şunları söylüyor: “Elektronik imzayı çevre izinleri alma sürecine taşıyan bu proje Türkiye’nin içinde bulunduğu e-devlet dönüşüm sürecinin yanı sıra doğaya da büyük katkı sağlıyor. Bilindiği üzere bir defaya mahsus alınan elektronik imza, zaman ve para tasarrufunun dışında kurumiçi ve kurumdışı yazışmaları da azaltarak kâğıt kullanımını minimuma indirgiyor, dolayısıyla doğal kaynakların korunmasına yardımcı oluyor. Türkiye’nin ilk Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcısı (ESHS) olan E-GÜVEN olarak biz de iş yoğunluğu nedeniyle elektronik imza sahibi olma fırsatı bulamayanlara tüm Türkiye’de ‘yerinde kimlik kontrolü’ ve ‘yerinde kurulum’ hizmetleri sunarak büyük kolaylık sağlıyoruz. Yerinde kimlik tespiti uygulamamız, başvuruda bulunan kişilerin aranması, ortak bir randevu zamanının belirlenmesi ve başvuru sahiplerinin belirlediği yerlere gidilerek kimlik tespiti yapılması süreçlerini ve telefonla teknik destek hizmetini kapsıyor. ‘Yerinde kurulum’ hizmeti ise, elektronik imzaların kullanılabilmesi için elektronik sertifikaların içinde bulunduğu akıllı kartların ve kart okuyucuların bilgisayarlara kurulması, tanıtılması ve gerekli ayarlarının yapılmasını içeriyor. Dileyen herkes E-GÜVEN aracılığıyla 5 adımda kolayca elektronik imza sahibi olabiliyor.”

Yazan 28 Mart 2010 Pazar. Kategori Kurumsal, Manşet, Son Dakika. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Yoruma ve geri izlemeye kapalı

Yoruma kapalı

Foto Galeri

Giriş | 2004-2017 © PC TIME