“Dijitalleşme daha yeni başlıyor”

MediaMarkt CDO’su Martin Wild , Türkiye ziyaretinde perakende dünyasında neden inovasyona ihtiyaç olduğunu ve kişiselleştirmenin nasıl akıllı perakendeciliğin geleceği olduğunu açıkladı.

Hayatın özünü inovasyon olarak tanımlayan MediaMarkt CDO’su Martin Wild, “İnovasyon, insanoğlunun yola devam etmesini sağlayan şey. Çoğu zaman işleri iyileştiren ve ayak uydurmak için hepimizin yapması gereken de bu. Çünkü dijitalleşme ile birlikte dünya hızla değişiyor. Bu nedenle hepimizin inovasyona açık olması ve yeni şeyleri denemesi gerek. Biz buna, ‘çabuk yanıl ve yoluna devam et’ diyoruz. Kısaca yenilik yapmak ve yarın daha iyisini yapabilelim diye dün yaptığımız şeyleri değiştirmek anlamına geliyor” dedi.

Tüketicinin sektörü değiştirdiğine değinen Wild, sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Yeni istekleri, yeni talepleri ve yeni etkileşim yolları var ve gerçekten pazara şekil veriyorlar. Önümüzdeki 10 yılda son 100 yılda olduğundan çok daha fazla şeyin değişeceğine inanıyorum, çünkü dijitalleşme daha yeni başlıyor.”

Teknoloji ile geleceğin perakende sektörü ortaya çıkıyor

Günümüzde kullanılan mağaza içi navigasyon sağlayan bir teknolojinin 10 yıl önce hayal edilemeyecek bir şey olduğuna değinen Martin Wild, bunun sadece bir başlangıç olduğun belirtti ve ekledi: “Şirketlerin müşteri deneyimini artırabilmesi için müşterilerine özel çözümler sunarak, daha rahat hissettirmeleri gerekiyor. Sanal ve artırılmış gerçeklik, robotlar ile yapay zeka gibi teknolojiler, müşteri deneyiminin yeniden tasarlanmasına yardımcı oluyor.”

MediaMarkt’ta şimdiden neler yapıldı?

Martin Wild’e göre, dijital ticaret online mağazacılıktan çok daha fazlası demek. MediaMarkt müşterilerinin yaklaşık yüzde 60’ı geleneksel web alışverişini tercih etse de MediaMark’ta ‘tıkla ve topla’ (Click&Collect) gibi daha esnek seçenekler de sunuluyor. İnternet işlemlerinin yaklaşık yüzde 40’ında MediaMarkt müşterileri, siparişlerini mağazadan kendileri almayı tercih ediyor.

Çoklu kanal yapısının aynı anda kullanıldığı çözümler de ortaya çıkıyor. Örneğin bir hoparlör konusunda mağazadan fikir almak isteyen ama onu kendisi eve taşımaktansa hızlı teslimat talep eden müşterilerin de ihtiyaçları karşılanıyor.

MediaMarkt olarak Avrupa’nın birçok ülkesinde farklı yenilikleri tüketicilerle buluşturmaya başladıklarını belirten Wild, bazı örnekleri şu şekilde sıraladı:

  • Holotour – Microsoft’un HoloLens’i sayesinde sensörler, kameralar ve mikrofonlardan alınan veriler tüketicilerin eşsiz bir dünyaya yolculuğa çıkması için Almanya’daki MediaMarkt mağazalarında yerini aldı.
  • VR alışveriş – MediaMarkt’ın Berlin’deki şubesinde kullanıcıların ihtiyaçlarına göre kişiselleştirebildikleri sanal odada satın alacakları ürünü görme fırsatı sunuluyor.
  • Robot PAUL – Dijital alışveriş asistanı PAUL, ziyaretçilerin isteklerine göre kendilerini yönlendiriyor ve ürün detayları hakkında bilgi verebiliyor.
  • Mağaza içi rehber – Dijital ve fiziksel dünya arasında en önemli bağ olan mobil cihazlar için geliştirilen rehber ile uygulamayı indiren kullanıcılar mağaza içerisinde aranan ürünün kolaylıkla bulunmasını sağlıyor.
  • Teslimat robotu – MediaMarkt, Düsseldorf’da online siparişleri Starship tarafından geliştirilen teslimat robotuyla iletmeye başladı.

Mağaza içerisinde müşteri deneyimi üst seviyeye çıkıyor

Martin Wild’e göre, kimse bir akıllı telefonu ilk kez denediği veya interneti ilk kez kullandığı yeri unutmuyor. Oluşturduğu deneyim alanları sayesinde ise günümüzün drone ve sanal gerçeklik gibi trendlerin unutulmayan noktası MediaMarkt mağazaları oluyor.

MediaMarkt mağazalarında, çevrimiçi ve çevrimdışı dünyaları bir araya getirmenin teknolojik zeminini oluşturan elektronik raf etiketleri bulunuyor. Bu etiketler, fiyat değişikliklerinin doğrudan ticari mal yönetim sistemi üzerinden yapılmasını sağlayarak, çevrimiçi perakendeciliğin hız avantajını mağazalara taşıyor. Dahası raf etiketleri, diğer teknolojiler için temel oluşturuyor. Örneğin arka planda doğrudan veri odaklı kategori yönetimiyle ve tedarik zinciriyle yakından ilişki kuruyor. Aynı zamanda mağaza içi navigasyon sistemleri ve hizmet robotları için temel de sağlıyorlar.

 

Yazan 22 Mayıs 2017 Pazartesi. Kategori Güncel, Manşet, Son Dakika, Teknoloji. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Yoruma ve geri izlemeye kapalı

Yoruma kapalı

Foto Galeri

Giriş | 2004-2017 © PC TIME