Disney’den, Avrupa’da çocuklar üzerinde yapılmış en büyük araştırma

disney--xd-logoAvrupa genelinde yapılan araştırma yeni bir on yılın başlangıcında 9-14 yaşları arasındaki çocukların geleceği yönelik umutlarını ve korkularını ortaya çıkarıyor:

Avrupa genelinde bugüne dek yapılan en büyük çalışmada 8-14 yaş arası, dijital açıdan bilinçli çocukların yepyeni bir kuşağı tanımlandı. İnternetsiz bir dünyayı hiç bilmeyen ve öte yandan hem kendi gelecekleri hem de gezegenin geleceği konusunda güçlü bir bilinç sahibi olan bu çocuklara ‘XD Kuşağı’ – yani X Kuşağının Dijital Çocukları deniyor.

Yeni çocuk kanalı Disney XD için sürdürülen araştırmalar çerçevesinde Disney tarafından hazırlatılan raporda; Avrupa genelinde altı ülkede 8-14 yaş arası 3,000’i aşkın çocukla bir araştırma yapıldı ve elde edilen sonuçlar çocukların internetle olan ilişkilerinin yanısıra, ailelerine ve ünlüler kültürüne yönelik tavırları ile de ilgili pek çok efsaneye son verdi.

Dijital ortamda yetişmeleri nedeniyle önceki kuşaklardan temel bir farkı olan XD Kuşağı; yani X Kuşağından anne-babaların 1995-2001 arasında dünyaya gelen çocukları diğer tüm kuşaklardan daha fazla teknolojik gelişmeye tanık oldular ve dijital eğlencenin, cep telefonlarının ya da sosyal medya kanallarının olmadığı bir yaşamı hiç tanımadılar.

Disney XD EMEA Araştırmadan Sorumlu Yetkili Müdürü Victoria Hardy araştırmayla ilgili şunları söylüyor: Yeni bir on yıla girerken XD raporu; günümüz çocuklarının popüler manzarasını yeniden tanımlamakta ve onları toplumsal bilinci olan pozitif, içinde yaşadıkları teknolojiyi kendi yaşamlarında ve çevrelerindeki dünyada olumlu bir etki yaratmak üzere kullanan bir kuşak olarak göstermektedir.

Araştırma, eşi benzeri görülmemiş bu aidiyetin sonucu olarak aşağıdaki trendleri ortaya koymaktadır:

Dijital Kuşak – XD’ler teknolojiye çok hakim olmakla  birlikte, onu yüzyüze sosyal etkileşimin yerine koymak yerine, etkileşimi  güçlendirmek için kullanıyorlar.

En tercih edilen arkadaşlarla buluşma yöntemi hâlâ yüzyüze sosyal temas  (%30). Sonra mesajlaşma (%15), çevrimiçi sohbet (%14) ve cep telefonu (%8) geliyor.
%95’i internet ve bilgisayarların onlar için önemli olduğuna inanıyor.
%53’ü internetin okul dışında da arkadaşlarıyla konuşma olanağı vererek yaşamlarını geliştirdiğini düşünüyor.
%44’ü internetin arkadaşlarıyla bağlantıyı koparmamayı kolaylaştırdığını söylüyor.

Internetin en yaygın kullanımları konusunda ev ödevi (%59) oyunların (%74) arkasından geliyor.

Mini-Girişimciler – Kısmen kendilerinden önceki X Kuşağının kredi-ve-borç kültüründen kaynaklanan ekonomik krize rağmen, XD’ler erken dönemde sağlam finansal alışkanlıklar ediniyorlar.
%70’i harçlıklarını hemen harcamak yerine biriktiriyor
XD’lerin %64’ü büyüdüklerinde bir başkasının yerine kendileri için çalışmayı istiyorlar

Kuşağın Amaçları – XD’lerin içinde yetiştikleri, ünlülerin etkisindeki ortama rağmen güçlü aile değerleri var ve ün peşinde koşmak yerine geleneksel mesleklere özeniyorlar.
Geleceğin önde gelen beş mesleği veteriner hekimlik, öğretmenlik, futbolculuk, doktorluk ve polislik.
Her ülkede dünyada en beğendikleri kişi sorusunun yanıtı %43 anne, ardından %30 ile baba oldu.

Yeşil Çocuklar  – XD Kuşağı çevreye özen göstermenin önemli olduğunu söylüyor
XD’lerin %97’si gezegene özen göstermenin önemli olduğuna inanırken, %74’ü daha şimdiden düzenli olarak geri dönüşüm yapıyor.

Stuff Yayın Danışmanı Tom Dunmore şöyle diyor: Yirmili yaşlarındayken tüm modern olanaklara sahip olan X Kuşağının çocukları olarak, XD Kuşağının internetin onlara nasıl yardımcı olacağını çok iyi bilmeleri beklenirdi. Ancak ilginç olan, hayata karşı yaklaşımlarında hem en son teknolojiyi hem de geleneksel aile değerlerini benimsemeleri. Kaçınılmaz olarak David Beckham’a değinilse de, ünlü olmak aileden sonra geliyor ve şarkıcı ya da ünlü olmak yerine veteriner veya öğretmen olmayı istiyorlar. Bu hem şaşırtıcı, hem de cesaret verici. Gerçekten de, XD Kuşağı bildiğimiz şekliyle gençliğin geleneksel tanımını yeniden şekillendiriyor.

Disney XD’den Victoria Hardy ekliyor: XD Kuşağı’ndan çocuklar sosyo-ekonomik sorunları, köklü aile değerlerini çok iyi biliyorlar ve daha şimdiden gelecekte büyük etkisi olacak davranış düzenleri sergiliyorlar. Disney; aile eğlencesinde dünya lideri olarak izleyicilerimizi tanımaya devam etmek, onları esinlendirecek ve kritik bir şekilde, dijital evrenlerinde istedikleri zamanda ve yerde erişebilecekleri içerik üretmemize yardımcı olmak için büyük yatırımlar yapıyor. Bunların her ikisi de Disney XD için merkezi önem taşıyor.

Disney XD 6-14 yaş arası erkek çocuklara odaklanmış, kız çocuklarını  da kapsayan, türünün dünyadaki ilk örneği olan bir TV kanalıdır. Türkiye’de Ekim 2009’da yayına başlayan kanal; erkek çocukları ve onların keşfetme, başarı, spor, serüven, müzik ve gülmece arayışlarını hedef alan live-action ve animasyon programlardan oluşan çekici bir program yelpazesi sunmaktadır. Daha fazla bilgi için: (www.disneyxd.com.tr)

Yazan 12 Ocak 2010 Salı. Kategori İnceleme, Manşet, Röportaj, Son Dakika. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Yoruma ve geri izlemeye kapalı

Yoruma kapalı

Foto Galeri

Giriş | 2004-2017 © PC TIME