Electro World, navigasyon pazarının %20’sini hedefliyor

bahadir_ozbekTüketici elektroniği zincir mağazası Electro World tarafından Uludağ’da basına özel olarak gerçekleştirilen toplantıda konuşma yapan Electro World Genel Müdürü Bahadır Özbek gelecek planları ve navigasyon pazarı ile ilgili önemli açıklamalarda bulundu.

Electro World Genel Müdürü Bahadır Özbek, krizi markaları için çok hissetmediklerini aksine sektörün son çeyrekte yaşadığı yükselişle yılı sadece yüzde 2,5’lar seviyesinde bir gerileme ile kapatırken Electro World’ün pazar payının 2009’da yüzde 86 oranında artış gösterdiğini belirtti. 2010 yılı için sektörün yüzde 10 büyüme göstermesini beklediklerini belirten Özbek sözlerine şöyle devam etti;  “2010 Şubat itibari ile geçtiğimiz yılın Şubat ayına göre aynı mağazalarımızda ortalama yüzde 45 büyüme var. Bu da tahmin ettiğimiz yüzde 10 büyümeyi doğrulayan bir gelişme. 2010 Electro World için iyi geçecek. 7 mağaza daha açarak mağaza sayımızı 18’e ulaştırmayı hedefliyoruz. Sadece 2009 içinde ek olarak 500 kişilik istihdam yarattık, bu ivmeyi 2010’da da sürdürecek ve 700 kişilik daha istihdam sağlayarak Electro World çatısı altında görev yapan sayısını 1800’e çıkaracağız. 60 bin metrekarelik satış alanına ulaşmayı hedefliyoruz”. Açılması planlanan yeni mağazaların nerde olacağına ilişkin soruyu ise İstanbul, İzmir, Ankara ve Bursa şeklinde yanıtlayan Özbek, büyümeyle ilgili olarak gelen “Kendi mağazalarınızı açmak dışında satın alma yoluyla büyümeyi düşünüyor musunuz? “ şeklindeki soruya ise her ikisini de düşündüklerini ancak satın alarak büyüyebilmek için sektördeki firmalardan birinin satma kararı alması gerektiğini söylerken tüketici elektroniği sektörü büyüme kaydederken böyle bir gelişme yaşanmasını beklemediklerini belirtti.

Navigasyonun Türkiye’de çok önemli bir ürün grubu olduğuna dikkat çeken Electro World Genel Müdürü Bahadır Özbek, “ Bu ürünler 3 yıl önce Avrupa ve dünyada pek çok ülkede kullanıldığı halde tüketiciyle çok tanışmayan bir üründü. Türkiye’de ise neredeyse hiç yoktu. Ancak biz 2007 yılında Türkiye’ye getirdiğimiz büyük boyutlu elektronik perakendeciliği sayesinde navigasyon teknolojisini de diğer birçok yeni ürün grubu gibi Türk kullanıcısıyla geniş bir platformda buluşturduk” dedi. Özbek ayrıca, “2009 yılında dünyada 40 milyon adet üzerinde kişisel navigasyon cihazı satıldı. 2012 yılında ise pazarın yıllık 60 milyon adete ulaşacağını tahmin ediyoruz.  Cep telefonları ile birlikte düşünecek olursak bu sayı 200 milyon adedi geçecektir. Türkiye’de de gözle görülür bir büyüme yaşanacak. 2008’den 2009’a yüzde 214 büyüme göstermiş olan bu pazarın 2010’da 90 bin adetlik bir satış hacmine sahip olacağını düşünüyoruz. Bu satış hacminden 20 bin adet ürünü satmayı hedefliyoruz” şeklinde konuştu.

Türk navigasyon kullanıcılarının tercihlerinin gün geçtikçe arttığını belirten Bahadır Özbek, yakında navigasyon cihazı kullanıcılarının özel zevklerine hitap eden noktaların da haritalarda bulunacağını belirtti. Özbek, “Çin yemeği seviyorsanız en yakın Çin lokantasını belirtecek haritalar olacak. Örneğin, Garmin’in ürünlerinde bulunan Eco – Route özelliği taşıyan cihazlar Türkiye için ideal bir çözüm olacak. Bu özellik ile gidilecek noktaya en kısa yoldan ulaşılmasını sağlayarak yakıt tasarrufu sunacak olan bu özellik çok ilgi çekecek. Ayrıca cep telefonunun hareket verilerini şebekeden alarak beş kat daha güncel ve detaylı trafik bilgisi veren High – Definition Traffic ve trafik durumuna göre yönlendiren Traffic Control Management sistemlerinin devreye girmesiyle de pazar daha fazla büyüyecek. Bu büyüyen pazarda Electro World olarak farkımızı tüketicilerimize hissettireceğiz” dedi.

Electro World navigasyon cihazlarını 3 kategoride (Araç içi, Motorsiklet, Outdoor) 8 markanın 24 modelini tüketiciyle buluşturuyor. Yaya ya da sürücü herkesin bir gün navigasyon aleti ile evden çıkacağını söyleyen Bahadır Özbek, ürün gamının 199 TL ile 1500 TL arasında fiyatlara sahip olduğunu belirtti.

Tüm cihazları aktif halde teşhir ederek tüketici ile yakın temasta bulundurduklarını hatta almadan önce demo modda test edebildiklerini söyleyen Bahadır Özbek, mağaza açılışlarında yapılan GPS kampanyaları ile GPS penetrasyonunu artırdıklarını belirtti. Özbek, özellikle yüksek performanslı ürünleri uygun fiyatlarla sunma alanında öncü kimliklerini koruduklarını ifade etti ve buna örnek olarak piyasa değeri 399 TL dolayında olan Garmin Nuvi 200W ürününün Mart ayında sadece Electro World’de 299 TL den satışa sunulacağını açıkladı.

Bahadır Özbek sektör ve Electro World’ün hedefleri hakkında ayrıca şöyle konuştu; 2009 rakamlarına göre dünyanın 10’uncu, Avrupa’nın 7’inci büyük perakende sektörü Türkiye’de. 70 milyar dolarlık iş hacmi var. Sektör, ağır kriz ortamına rağmen istihdamda yüzde 2’lik büyüme sağladı. Öte yandan şu an Türkiye’de 240’a yakın alışveriş merkezi kapsamında 5,5 milyon metrekare kapalı alan var. 2010 yılında 34 alışveriş merkezinin daha açılması planlanıyor. Biz de bu potansiyeli en iyi şekilde değerlendireceğiz”.

2010 yılında beklenen sektör hareketleri doğrultusunda müşteri nezdinde hizmet ve serviste bir numara olmayı amaçladıklarını da belirten Özbek, “Bunun ilk adımını TechGuys teknik servis ve garanti takip hizmetleri ile attık. DSGi grubunun global hizmet noktası olan TechGuys hizmet birimlerini ‘elektroniğin doktoru’ olarak mağazalarımıza taşıdık. IT ve Telekom ürünlerinde yazılımdan donanıma tüm elektronik ürün kullanıcılarına servis hizmeti sağlıyoruz ve yeni teknolojiler alanında danışmanlık yapıyoruz. Ürünü bizden almamış ancak sorun yaşayan müşterilerimize de teknik destek hizmeti veriyoruz. Electro World’den ürün satın alan müşterilerimiz için ise ürün grubu ne olursa olsun arızasını tespit edebildiğimiz ürünü 30 gün içinde bize getirmeleri halinde rapor istemeden değiştirme hizmeti sunuyoruz. Tüm teknik servis süreçlerini takip ediyor, müşterinin hakkını koruyoruz.

TechGuys hizmet süresi ve içeriği ile Türkiye’de bir ilke imza attıklarını da belirten Bahadır Özbek “Şu an TechGuys ekibimiz yaklaşık 100 kişiden oluşuyor. Ekibimizin her üyesi alanında en az 2 yıl tecrübeli ve bu konu için özel eğitimler aldı. Ancak 2010 hedeflerimiz arasında TechGuys’ı evlere sokmak da var. Müşterilerimizin ürününü herhangi bir yerde tamir ettirmelerindense güvendiği noktada, kaliteli hizmeti eğitimli personellerden uygun fiyata almasını bulunduğu noktada almasını sağlayacağız” dedi.

Electro World müşteri analizi sonucunda ziyaretçi profilinin yaklaşık yüzde 77’sinin erkeklerden oluştuğu belirlendi. Ayrıca ziyaretçiler içerisinde en yüksek payı yüzde 40 oranla 25-34 yaş grubunun aldığı, yüzde 76’sının evli olduğu tespit edildi.

Electro World’u ziyaret edenlerin 20 günde bir sürekli mağaza ziyaretinde bulunduğu ve ortalama 24 dakika mağaza içinde zaman geçirdikleri de çıkan sonuçlar arasında yer aldı. Daha çok satın alma amaçlı ziyaretin ön plana çıktığını gösteren sonuçlarda daha önce beğenilen / görülen bir ürünü satın alma ve alışveriş ziyaretlerinin toplam payının da yüzde 48’e vardığı açıklandı.  Ziyaretçilerin neden Electro Word’ü tercih ettikleri üzerine yapılan araştırmada ise yüzde 63’lük grubun uygun fiyat için geldiği belirlendi.

Toplantının sonunda basın mensuplarının sorularını da yanıtlayan Özbek, “Dünya’da kullanılan ancak ülkemize ithal edilmeyen niş ürünler getirmeyi planlıyor musunuz?“ sorusunu; ”2010 yılı içerisinde enteresan ürünler var. 3 boyutlu televizyonlar, üç boyutlu ürünler ortaya çıkacak. Apple Ipad bir şekilde gelecek Türkiye’ye. Bu iki ürün 2010’un hiti olacak. Dünyada hit olup Türkiye’de bulunmayan ürünler varsa onları da getireceğiz” şeklinde yanıtladı.

Özbek, internet üzerinden satış planlarının da olduğunu belirterek, “Tahmin ediyorum Nisan veya Mayıs ayında web satışa başlayacağız” dedi.

Yazan 01 Mart 2010 Pazartesi. Kategori Kurumsal, Manşet, Röportaj, Son Dakika. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Yoruma ve geri izlemeye kapalı

Yoruma kapalı

Foto Galeri

Giriş | 2004-2017 © PC TIME