Gelir Yönetimi’nde neleri doğru yapmak gerekiyor?

hotelpartner_logoOtellere devamlı ya da proje bazlı özel çözümlerle destek veren Hotel Partner, Gelir Yönetimi konusunun Türkiye otelciliğinde yeni bir kavram olduğuna dikkat çekerek, birçok hatanın da yapıldığını vurguluyor. Hotel Partner Kurucu Ortağı İlhan Ertan, Gelir Yönetimi’nde kısa vadeli hedef önceliğini uzun vadeli hedeflerin üzerinde tutmanın en yanlış strateji olduğunu belirtiyor.

Modern yönetim yardımcılarından biri olan Gelir Yönetimi, bir hizmet veya bir ürünün doğru zamanda, doğru kişiye, doğru fiyattan satılmasını sağlıyor. Otel, gelir yönetim danışmanı ile kurduğu işbirlikleri sayesinde gelirlerini maksimize edebiliyor. Bu sistem birçok verinin bilimsel olarak değerlendirilmesini ve sonrasında doğru kararların alınmasını sağlıyor. Otellerin bu yöntemle pazarda büyümeleri hedefleniyor. Otellerin pazarda doğru konumlanmaları, fiyatlarını ve kararlarını sorgulamalarını yöneten Hotel Partner, otelcilik alanında önemli olan Gelir Yönetimi’nde yapılan en önemli hataları anlattı.

Otellere gelir yönetimi ve iş geliştirme konularında danışmanlık hizmeti veren Hotel Partner, Gelir Yönetimi konusunun Türkiye otelciliğinde yeni bir kavram olduğuna dikkat çekerek, birçok hatanın da yapıldığını vurguladı. Hotel Partner Kurucu Ortağı İlhan Ertan yapılan hatalar ile ilgili olarak, “Mevcut uygulamada ‘Gelir Yönetimi’, bazı otelerlerde ön büro departmanının görev alanıdır. Aslında ‘Gelir’ başlı başına bir departmandır. Ön büro, satış ve rezervasyon departmanlarına operasyonlarına ve kararlarına ışık tutan mercidir ve dolayısı ile ön büro gibi asli işi farklı olan bir departmana ek iş olmamalıdır. Aksi uygulandığı takdirde otel gelirlerine ciddi zararlar verebilir” dedi. Ertan, hiçbir otelin hafta sonu doluluğu ve ortalama oda fiyatının, hafta içi fiyatı ile aynı olamayacağına dikkat çekerek, “Talep niteliği farklıdır. Bu noktada her otel, fiyat politikasnı bu açıdan gözden geçirmelidir” açıklamasında bulundu.  

Markanın otele çok şey katacağını belirten Ertan, “Markalaşma ve markanın bir yere gelmesi zaman alır.  Ayrıca rakipler ve onların uyguladıkları fiyat ve kanal yönetim stratejileri, misafirlerin tercihlerini önemli ölçüde etkilemektedir. Tabii ekonomik kriz gibi dış etkenleri de göz önüne almak gerekiyor. Örneğin STR Global firmasının dünya üzerinde hazırladığı pazar analiz rakamları son periyod da günlük ortalama fiyatın, geçen sene ile aynı döneme kıyasla ortalama % 24 gerilediğini ortaya koyuyor. Yine aynı dönemde REVPAR (günlük boş odaya düşen geliri ölçen, otel endüstrisi için çok önemli bir ölçüm) da % 34 lük bir gerileme yaşandığını ortaya koyuyor. Bütün bu unsurlardan dolayı Gelir Departmanı, satış ile çok sıkı ilişki içinde olmalıdır ki, otel hedeflediği maksimum gelire ulaşılabilsin” açıklamalarında bulundu.

Ertan, Gelir Yönetimi’nde kısa vadeli hedef önceliğini uzun vadeli hedeflerin üzerinde tutmanın en yanlış strateji olduğunu belirterek, “Her gelir kanalının ya da segmentinin kendine has dinamikleri vardır. Bunu yok saymak, yapılabilecek en büyük hatalardan biridir” dedi. Günümüzde birçok otelin Gelir Yönetimi sistemini destekleyen yazılım ve araçlar kullandığının altını çizen İlhan Ertan, “Bu yazılım ve araçlar, departmanın başındaki kişilere geçmiş ve gelecek verilerini inceleyerek bazı önermelerde bulunurlar. Bu önermeleri hiç değerlendirmeden uygulamak, profesyonel bir Gelir Müdürü’nün yapabileceği bir hata olmaktan çok bir gaflettir. Gelir Sistemi’nde kullanılan programlar kararları verirken belli bilinenlerden yola çıkarak bizlere bir bakış açısı sağlar. Oysaki doğru olan, bu faktörleri dışarıdaki etkenlerle birlikte analiz edip bir karara varmaktır. Yani eğitimli bir insan zekâsı her zaman en önemli karar mekanizmasıdır” dedi.  Ertan ayrıca, Horwart HTL firmasının hazırladığı 2009 Oteller Pazar Hissiyat Anketi’nin sonuçlarına da dikkat çekti. “Raporun Avrupa için 2009 ikinci altı ay değerleri oldukça negatif gözüküyor. Ocak ayında yapılan ilk altı aylık hissiyat raporunda -36 olarak çıkan sonuç, ikinci altı ayda -55 olarak ortaya çıkıyor. Bu sonuç Avrupa otellerinin % 60’nın ikinci altı ayın daha kötü geçeceğini belirttikleri anlamına geliyor” açıklamalarında bulundu.

Hotel Partner, stratejik partner olarak da Türkiye’nin genç ve yaratıcı interaktif ajansı Gri Creative Agency ile çalışıyor. Turizme uluslararası bakış getiren Hotel Partner hakkında daha fazla bilgi almak için http://www.htlpartner.com/ adresi ziyaret edilebilir, 0 (216) 489 01 51 numaralı telefon aranabilir.

Yazan 17 Aralık 2009 Perşembe. Kategori Ekonomi, Kurumsal, Manşet, Son Dakika. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Yoruma ve geri izlemeye kapalı

Yoruma kapalı

Foto Galeri

Giriş | 2004-2017 © PC TIME