Google, Chrome için 3D sürücü projesini başlattı

asdGoogle Chrome için ek sürücü yüklemeye gerek kalmadan daha genis 3D grafik kapsami bulunan yeni bir tarayici projesi baslatti.

Ürün yöneticisi Henry Bridge Chromium blogunda, ”ANGLE  (Almost Native Graphics Layer Engine) adi verilen bu açik-kaynakli proje, Chromium kullananilan Windows bilgisayarlarda WebGL içeriginin yürütülmesini sagliyor “ dedi.

WebGL hala, eklenti olmadan direk tarayicida çalisan OpenGL ES 2.0 API’ ye (application programming interface ) dayali düsük seviye 3D grafik donanimina erismek için Birden fazla isletim sisteminde çalisabilen WEB standardini gelistirmeye çalisiyor. Ama WebGL birçok tarayicida kullanilmaya baslanmis olmasina karsin, OpenGL sürücülere baglidir. OpenGL , Windows, Linux, MacOS X gibi isletim sistemlerinde API için 2D ve 3D grafiklerin kullanilabilir olmasini sagliyor.

Oyunlarinda hala OpenGL kullanan Wolfire Games firmasinin bloguna göre; API, Microsoft’un DirectX grafik teknolojilerinin bir parçasi olan Direct3D ile rekabet içinde. Microsoft un DirectX teknolojileri PC oyunlarinda hizla baskin taraf olmaya basladi, ve OpenGL neredeyse yok oldu.

Bilgisayarin bir grafik donanimi olmasina ragmen birçok Windows makine OpenGL sürücüleri yüklü olmadigi için WebGL içerigini desteklemiyor. OS X yada Linux kullanan bilgisayarlar öncelikli 3D API OpenGL oldugu için sorun yasamiyor.

ANGLE Windows kullanicilarini yeni sürücü yüklemeye gerek kalmaksizin WebGL uygulamalarinin çalismasini saglayacak ve BSD lisansinin altinda piyasaya çikacak, proje Google’in Code web sitesinde kullanicilara sunuluyor.

Yazan 19 Mart 2010 Cuma. Kategori Manşet, Son Dakika, Yazılım. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Yoruma ve geri izlemeye kapalı

Yoruma kapalı

Foto Galeri

Giriş | 2004-2017 © PC TIME