Hiç yerinde durmuyor,şimdi de ulusala açılıyor

bursaaaaBursa Halkla İlişkiler Derneği’nin 2013 yılındabaşlattığı ve bu yıl üçüncüsü gerçekleştirilecek olan “HİÇ” (Halkla İlişkiler Çalışmaları) Ödülleri,Bursa sınırlarını aşarak ulusal bir organizasyona dönüşüyor. Türkiye, Bursa’nın iletişime verdiği değeri en güzel şekilde ortaya koyacak yeni bir organizasyonla tanışıyor. Son başvuru tarihi 10 Nisan 2015 olan HİÇ Ödülleri, 21 Mayıs 2015 tarihinde sahiplerini bulacak.

Bursa Halkla İlişkiler Derneği,Bursa’nın seçkin kuruluşlarının iletişim uzmanlarından oluşan üye profili ile Türkiye’nin iletişim alanındaki en önemli Sivil Toplum Kuruluşlarından birisi haline gelmiştir. BHİD sahip olduğu bu önemli role karşılık, sesini Türkiye’ye duyuracak birbirinden önemli etkinliklerle Anadolu’da iletişim sektörünün misyonerliğini yapma hedefini önüne koymuştur. Bu doğrultu da ilk adım HİÇ Ödülleri’nin ulusala açılmasıyla atılmıştır.

Almira Otel’de düzenlenen Basın toplantısında konuşan Bursa Halkla İlişkiler Derneği Başkanı Serdar Ömeroğulları,“2013 yılında ilkini gerçekleştirdikleri HİÇ Ödülleri’ne gösterilen ilginin, ikinci yılında da artarak sürmesi yarışmanın ulusala taşınması için ihtiyaç duyulan motivasyonu sağlamıştır. Bu yıl amacımız Bursa’dan hareketle iletişim profesyonellerinin taşıdığı bayrağı, Türkiye’nin tüm kentlerine ulaştırmaktır. Hiç Ödüllerinin önümüzdeki yıllarda Türkiye’nin iletişim alanındaki en önemli etkinliklerden biri haline geleceğine inancımız tamdır” dedi.

Ömeroğulları, 2013 yılında 18 proje ile başvuru yapılan HİÇ Ödülleri’ne 2014 yılında 23 projenin başvurduğunu belirterek, “kentimizde iletişim alanında bir sinerji oluşturduk, şimdi bu sinerjiyi Türkiye’ye yayacağız” dedi.

Her işi uzmanının yapması gerektiğini her platformda dile getirdiklerini hatırlatan Ömeroğulları “iletişim yönetimi de uzmanlık isteyen bir alandır, amatör kişler tarafından yapılan iletişimin ne tür olumsuz sonuçlar doğurduğuna zaman zaman hepimiz şahit oluyoruz. Nasıl sağlık söz konusu olduğunda doktora gitmemiz gerekiyorsa, konu iletişim yönetimi olduğunda da iletişim uzmanlarına başvurmak gerekiyor” dedi.

HİÇ Ödüllerini ulusala açarakBursa’nınönümüzdeki dönemlerde Türkiye’nin iletişim merkezlerinden biri olmasını sağlamayı amaçladıklarını bildiren Ömeroğulları, bu hedefin gerçekleşmesinin kent adına önemli da faydalar sağlayacağına inandıklarını sözlerine ekledi.

Yarışmaya başvuran projeler, Bursa ve Bursa dışından oluşan 7 kişilik profesyonel bir jüri tarafından, tarafsız olarak değerlendirilecektir.

  • Son başvuru tarihi: 10 Nisan 2015, Cuma

  • Ödül Töreni: 21 Mayıs 2015, Perşembe

  • Başvurular www.hicodulleri.org sitesinden yapılır.

JÜRİ

1.Cem Çakır, BUSİAD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı

2.Erdal Elbay, KalDer Bursa Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı

3.Selim Tuncer, Genna Ajans Başkanı

4.Ali Gökçe Ertan,

5.Fadile Paksoy, Benchmark Kurumsal Sosyal SorumlulukAjans Başkanı

6.Yasemin Sungur, Eğitmen ve Yazar

7.Serdar Ömeroğulları, BHİD Başkanı

YARIŞMA KATEGORİLERİ

  1. Kurumsal İletişim

Kurum kültürünü yansıtmak, kurumun itibarını güçlendirmek için çizilen stratejileri, yapılan planları ve uygulamaları içerir.

  1. Kurum İçi İletişim
    Kurum politika ve hedeflerinin çalışanlara yaygınlaştırılmasına yönelik çalışmalar ile çalışanların kuruma aidiyet duygularının pekiştirilmesine yönelik iletişim etkinliklerini kapsar.

  2. Kurumsal Sosyal Sorumluluk
    Topluma katkı sağlayan ve değer katan projeleri kapsar.

  3. Sponsorluk İletişimi
    Kuruluşların, sponsor olarak destekledikleri ve iletişimini yürüttükleri çalışmaları kapsar.

  4. Sivil Toplum Kuruluşları
    STK’ların gerçekleştirdiği projelerin iletişim etkinliklerini kapsar.

  5. Kamu Kuruluşları
    Kamu kuruluşları tarafından üretilen iletişim çalışmalarını kapsar.

DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ

Çalışmalar, her biri 20 puan değerinde 5 ana kıstas üzerinden, alt maddeleri dikkate alınarak değerlendirilir.

  1. Durum Analizi / Araştırma

Değiştirilmek istenen durumun ne olduğunun tespit edildiği süreçtir. Durum analizi proje döngüsünde ilk aşamayı oluşturduğu için, sorunun doğru ve gereken detayda tanımlanması çok önemlidir.

Durum analizi kapsamında kullanılacak temel yöntem GZFT/SWOT (Güçlü Yönler, Zayıf Yönler, Fırsatlar ve Tehditler) Analizidir. Bu yaklaşım, planlama yapılırken kuruluşun güçlü vezayıf yönleri ile, karşı karşıya olduğu fırsat ve tehditleri analiz etmeyi ve geleceğe dönük stratejiler geliştirmeyi ifade eder.

  1. Ölçümleme / Değerlendirme

Halkla ilişkiler çalışması ile belirtilen hedeflere ulaşıp ulaşılamadığı sonuçları değerlendirme ve ölçümleme yapma gereğini ortaya koymaktadır. Hazırlanan halkla ilişkiler çalışmasının başarılı olup olmadığı ile ilgili verilere ihtiyaç duyulur. İnceleyeceğiniz projelerde bu veriler şu şekillerde ele alınmış ve ölçümlenmiş olabilir;

  • Medya ölçümleme ve değerlendirmesi

-Hedef kitle ile yapılmış etkinlik testleri, anketleri

  • Pazarlama amaçlı halkla ilişkilerin satış ve kâra katkısının ölçülmesi.
  1. Planlama
  • Çalışmanın amacı

  • İletişim hedefleri

  • Hedef kitle

  • Proje paydaşları

  • Strateji

  • Verilen temel mesaj

  • Zamanlama

  • Kanallar

  • Araçlar

  • Çalışma bütçesi

  1. Uygulama

Sürecin ayrıntılı anlatımı, varsa karşılaşılan zorluklar, değişiklikler, ilaveler

  1. Yaratıcılık
  • Özgünlük

  • Akılda kalıcılık

2014 YILINDA HİÇ ÖDÜLLERİ’NİN SAHİPLERİ KİMLER OLMUŞTU?

2014 yılında düzenlenen HİÇ Ödülleri’ne toplam 23 proje başvurmuştu. 6 kategoride verilen ödüllerde toplam 7 kurum ve 5 PR ajansı ödüle layık bulunmuştu.

KURUMSAL İLETİŞİM

Firma : Uludağ Elektrik Dağıtım A.Ş

Proje :Şehrin Işıkları

Ajansı :BigworksPazarlama İletişim Yönetimi

Firma :Üçge Mağaza Ekipmanları Paz. San. Tic. A.Ş.

Proje :Üçge Uluslararası Karikatür Yarışması

KURUM İÇİ İLETİŞİM

Firma : Özhan Marketler Zinciri

Proje :Özhan Gönüllüleri Topluluğu

Ajansı : Uçurtma Kreatif

KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK

Firma :Şaypa A.Ş.

Proje :Para’nın Geçmediği Market: Şaypa Mini Market

Ajansı : BPR İletişim Danışmanlığı

SPONSORLUK İLETİŞİMİ

Firma : Eker Süt Ürünleri ve Gıda San. Tic. A.Ş.

Proje : Eker BYK Trofesi

Ajansı :Mese İletişim Danışmanlığı

KAMU KURULUŞLARI

Firma : Nilüfer Belediyesi

Proje : Nilüfer Aşk Festivali

SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI

Firma :Lions 118-K Yönetim Çevresi Federasyonu ve ONKO-DAY

Proje :ONKO-DAY/LİONS Hasta Konukevi ve Rehabilitasyon Merkezi

Ajansı : BPR İletişim Danışmanlığı

Yazan 23 Ocak 2015 Cuma. Kategori Ekonomi, Güncel, Her Şey!, Kurumsal, Manşet, Son Dakika, Sosyal Ağlar. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Yoruma ve geri izlemeye kapalı

Yoruma kapalı

Foto Galeri

Giriş | 2004-2017 © PC TIME