IBM, Panasonic’in 300.000 kullanıcısını Lotus’a geçiriyor

ibmDünyanın köklü teknoloji şirketlerinden IBM, kurumsal kullanıcılara hitap eden Lotus markasıyla, sektördeki en büyük “kurumsal bulut bilişimi” projesine imza attı. Tüketici ve endüstri elektroniğinde pazar ve teknoloji lideri olan Panasonic, IBM LotusLive’ın işbirliği teknolojilerini kullanmaya başlayarak, bulut bilişimi çağına adım attı. Panasonic, web konferansı, dosya paylaşımı, anlık ileti alışverişi ve proje yönetimi için IBM’in LotusLive.com hizmetlerinden yararlanacak. Panasonic çalışanları ise yeni hizmetlerle; küresel müşterileri, çözüm ortakları ve tedarikçilerinden oluşan yaklaşık 300 bin kullanıcıyla, bulut tabanlı hizmetler üzerinden daha etkin iletişim kuracak ve işbirliği yapacak.

Panasonic ayrıca, çalışanlar, çözüm ortakları ve tedarikçiler arasında işle bağlantılı sosyal paylaşım için, LotusLive Connections yazılımını uygulayacak. Şirket çalışanlarını, IBM teknolojisine yapılan yatırım kapsamında Microsoft Exchange ve diğer işbirliği yazılımlarından LotusLive ortamına taşıyacak. LotusLive’ın açık mimarisi, Panasonic şirketinin, Bilgi Teknolojisi Bölümü (BT) kaynaklarına ihtiyaç duymadan, mevcut ve gelecekteki LotusLive BT altyapısı yatırımlarını kullanmasına olanak sağlayacak. Panasonic’in e-posta ve sosyal paylaşım dahil olmak üzere, tamamen IBM’in LotusLive işbirliği hizmetlerine geçişiyle, bugüne kadarki en büyük bulut bilişimi girişimi gerçekleşmiş olacak.

IBM, daha önceki pazar tahminleri doğrultusunda, 2008 yılında 47 milyar dolar olan bulut bilişimi pazarının, yılda %28’lik büyümeyle 2012 yılında 126 milyar dolara ulaşacağını öngörüyor. IBM’in, sonuncusu Hong Kong’da olmak üzere, dünya genelinde 11 bulut bilişimi laboratuvarı bulunuyor. Konuyla ilgili bilgi veren IBM Çevrimiçi İşbirliği Hizmetlerinden Sorumlu Başkan Yardımcısı Sean Poulley, “Hedefimiz pazarda daha fazla pay sahibi olmak. Bunun çok heyecan verici bir büyüme alanı olduğunu düşünüyoruz. Bence Panasonic buna çok iyi bir örnek. Kendi işlerini küresel çapta bütünleştiriyorlar. Aynı zamanda çözüm ortakları ve tedarikçileriyle de bütünleşmeye çalışıyorlar. Bu çapta küresel bir işle uğraşırken, yine küresel bir ortakla çalışmak istersiniz. LotusLive’in bu anlamda Panasonic’in tüm ihtiyaçlarını karşılayacağına inanıyorum.” dedi.

Panasonic Kurumsal Bilgi Sistemlerinden Sorumlu Başkan Yardımcısı Mitsuhiro Aoyama, “LotusLive, çalışanlarımızın gerçek anlamda küresel ve bütünleşik bir işletme gibi çalışabilmesi için gerekli bir araç. Kuruluşumuzun, ortaklarımızı ve müşterilerimizi kapsayacak şekilde, sanki herkes aynı ortamdaymış gibi güvenli bir şekilde çalışmasına olanak sağlayacak. Böylece, tüm dünyada daha hızlı ve etkin takım çalışması ve ticaret gerçekleştirmemize imkan tanıyacak.” diye konuştu.

IBM Türk Lotus Ürün Yöneticisi Ülkü Ceylan ise, “Panasonic ve IBM, bulut bilişimi alanında önder ve örnek projelerden birine imza attı. Bilindiği gibi LotusLive çözümlerini, 2009 yılından bu yana Türkiye’de de pazarlıyoruz. LotusLive’ın, sektöründe önde olmak, hızlı gelişmek ve BT kaynaklarını iyi kullanmak isteyen tüm firmalara mükemmel işbirliği çözümleri sunmasını, hızla Türkiye pazarına yayılmasını bekliyoruz. Bu konuda çalışmalarımızı tamamladık ve yakın zamanda uygulamalarını göreceğiz.” dedi.

IBM, bulut modeli ile %40-60 arasında verim artışı sağlayan ABD İçişleri Bakanlığı Ulusal İş Merkezi de dahil olmak üzere, Amerika’daki devlet kurumlarıyla bulut bilişiminin kullanıma sunulması konusunda çalışmalarını sürdürüyor.

Yazan 30 Ocak 2010 Cumartesi. Kategori Kurumsal, Manşet, Son Dakika. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Yoruma ve geri izlemeye kapalı

Yoruma kapalı

Foto Galeri

Giriş | 2004-2017 © PC TIME