İnternette en çok kadın-erkek ilişkileri hakkında hikâyeler okunuyor

Sosyal yayın platformu Storia, kullanıcıların en çok ilgi gösterdiği içeriklerin analizini yaptı. Haziran ayında toplam 11 milyon ziyaret alan Storia’da binlerce içerik yayınlanırken, en çok okunan hikâyelerin kadın-erkek ilişkileri hakkında olması dikkat çekti.

Kullanıcılara hikâyelerini yazı, fotoğraf veya video olarak paylaşma imkânı sunan yeni nesil multimedya platformu Storia, Haziran 2017’de 11 milyon ziyaret aldı. www.storia.me internet sitesinden ya da iPhone/Android uygulamalarını indirerek ulaşılabilen Storia platformu kullanıcıların en çok ilgi gösterdiği içeriklerin analizini yaptı.

Ayda yayınlanan 2000 içeriğin yarısını kullanıcılar oluşturuyor

Storia’nın verilerine göre, içerik platformunda en çok okunan 100 içerik arasında 39 haber bulunurken, 28 de hikâye yer alıyor. Gündeme dair içerikler popülerliğini korumakla beraber, kullanıcıların oluşturduğu kısa ve sürükleyici hikâyeler büyük ilgi çekiyor. Platforma önemli oranda kullanıcıların oluşturduğu içerikler yön veriyor. Storia’da ayda 2000’in üzerinde içerik yayınlanırken, bunların 1000’i kullanıcılar tarafından oluşturuluyor ve paylaşılıyor.

En çok ilgi gören hikâyeler

Haziran ayında ziyaret edilen 2 milyon hikâye arasında en çok kadın-erkek ilişkileri hakkında olanlar ilgi çekti. “Aldatan sevgilisine suçüstü yapan gencin Sherlock tadındaki hikâyesi”, “Barışmaya çalışırken evlenmemin hikâyesi”, “İki erkeğe aynı gün randevu verip nasıl ortada kaldım”, “Arkadaşımın kız isteme töreninde istenen kız oldum” başlıklı yazılar hikâyeler arasında en çok okunanlar oldu.

“Flood” içerikler yükselişte

Kullanıcıların değişen alışkanlıkları ve yeni trendler Storia’da kendini gösteriyor. “Flood” olarak adlandırılan, art arda seri tweet’lerle oluşturulan hikâyeler, haziran ayında öne çıkan içerikler arasında yer aldı. En çok okunan 100 içerikte tam 10 flood olması dikkat çekti. Özellikle internet fenomenlerinin paylaştıkları flood’lar binlerce kişi tarafından okunuyor, paylaşılıyor. Okumayı kolaylaştırdığı için ilgi gören flood’lar yeni içerik trendi olma yolunda ilerliyor.

Videonun tahtı sallanmıyor

Storia’nın haziran ayı verilerinde dikkat çekici diğer bir konu ise, en popüler içerikler arasında videonun hâlâ çok güçlü olan konumu. İlk 100 içeriğin 20’si videolardan oluşuyor. Storia’nın Facebook sayfasında 10 milyon video görüntülenmesi olurken en çok izlenen videolar şöyle sıralandı:

  • Sokak Röportajı: “30 milyondan 3 çıkarsa kaç kalır?” (1.6 milyon)
  • “İnsanlar ile vahşi hayvanlar arasındaki arkadaşlıklar” (1,6 milyon)
  • Sokak Röportajı: “Feminist misiniz?” (1.3 milyon)
  • “Bayramda boş İstanbul” (1.1 milyon)

Türkiye’nin yanı sıra Amerika, Rusya, Brezilya’da 4 dilde, web ve mobil platformlarda yayın yapan Storia, 2017’nin sonunda faaliyet gösterdiği ülkeleri artırarak toplam 100 milyon kullanıcıya ulaşmayı hedefliyor.

Yazan 17 Temmuz 2017 Pazartesi. Kategori Güncel, Manşet, Son Dakika. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Bu yazıya yorum yapabilir ve geri izlemede bulunabilirsiniz

Yorum yaz

Foto Galeri

Giriş | 2004-2017 © PC TIME