ISO 22301 Standardı Belgesini Vodafone Aldı

Vodafone LogoTürkiye’deki teknoloji ve telekomünikasyon sektöründe ISO 22301 belgesini alan ilk firma oldu. Kendi sektöründe, BS 25999 (İş Sürekliliği Yönetim Sistemi) belgesini alan ilk firma olmasıyla bu alanda lider olan Vodafone, söz konusu standardın yeni şekli olan ISO 22301 Sosyal Güvenlik İş Sürekliliği Yönetim Sistemi Standardı’na geçişi de tamamladı. Tüm standartların öncüsü olan dünyaca ünlü BSI firmasıyla tamamlanan geçiş süreci sonucunda Vodafone Türkiye, ISO 22301 Standardı belgesini alarak, abonelerine kesintisiz ve kaliteli iletişim hizmeti sunduğunu bir kez daha kanıtladı. Ayrıca Vodafone Türkiye, dünyada bu sertifikayı almaya hak kazanan sayılı firmaların arasına girmiş oldu.

İş Sürekliliği Yönetimi (İSY) konusundaki temel noktaları tanımlayan ve işletmelere İş Sürekliliği Yönetimi temelleri konusunda rehber olan ISO 22301 belgesi, paydaşlar nezdinde işletmelerin iş yönetimi konusunda tam anlamıyla hazır olduğunu garanti etmesinin yanında, iç ve dış müşterilere karşı yönetim beklentilerinin karşılanması açısından kesin bir güven sağlıyor.

İş sürekliliğini sağlamak için dünya standartlarını esas alıp uyguladıklarını ve tüm değişiklikleri kendi iş sürekliliği yönetim sistemlerine uygulayabilecek yetkinlikte olduklarını vurgulayan Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Selçuk Karaçay, konuyla ilgili yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Vodafone Türkiye olarak, marka değerimizi ve müşteri memnuniyetini en üst seviyeye çıkarmayı İş Sürekliliği Yönetim Sistemi’nin temel odağı ve kapsamı olarak görüyoruz. Kritik ürün ve servislerde yaşanabilecekaksaklıkların önceden belirlenen minimum seviyede tutulması ve tüm bu çalışmaların bağımsız kuruluşlar tarafından denetlenerek güvence altına alınması, Vodafone Türkiye’nin stratejik hedeflerindendir. İş sürekliliği ise, sadece global ölçekte olan şirketimiz genelinde değil, tüm dünyadaki iş modellerinde geçerli bir uygulama. Tüm faaliyetlerini insan odaklıyürüten şirketimiz,kriz yönetim süreçlerini en iyi şekildeyöneten çalışanlardan oluşmaktadır. Teknoloji ve hizmet anlamında gelişmişliğimizin en önemli ölçüsü olarak gördüğümüz ISO 22301 standardına geçişi BSI ile gerçekleştirdik. Standartlar konusundaki değişiklikleri yakından takip eden şirketimiz, bu konuda da öncü olduğunu sektöre bir kez daha kanıtlamış oldu. Bu çalışmayı, kendi bünyemizde yetiştirdiğimiz tecrübeli ve kalifiye elemanlarımızla gerçekleştirmiş olmanın gururunu bir kez daha yaşadık. Bünyemizde bulunan 30’dan fazla ISO 22301 Baş Denetçi ve İç Denetçimizle sadece Vodafone Türkiye’ye değil, Vodafone Grubu’na bağlı diğer ülkelerdeki Vodafone şirketlerine de iş sürekliliği standartlarının kurulmasında, geliştirilmesinde ve denetiminde destek vermekteyiz.”

Sektörün öncüsü oldu

Vodafone, bu sertifikayı alma sürecinde gerçekleştirdiği çalışmalarla bu standartların Türkiye’de yerleşmesi konusunda da sektöründe öncü durumuna geldi. Standart öncesinde yapılan çalışmalarla iki yıl içinde, 50 kişilik ekiple, toplam 56 bin saatlik çalışma yapan Vodafone, ISO 22301 için üç aylık özel bir çalışma sürdürdü. İş sürekliliği çalışmaları, Vodafone Türkiye’nin kendi bünyesinde yetiştirmiş olduğu 30’dan fazla ISO 22301 Baş Denetçi ve İç Denetçileri, uzman ve yönetici kadrolarının tecrübe, birikim ve yetkinlikleriyle, dışarıdan danışmanlık hizmeti almadan, kendi bünyesinde yapılıyor.

BSI tarafından yapılan değerlendirmelerde, firma içindeki iş sürekliliği, yönetim sisteminin çalışmasını sağlayan kritik ürün ve servisler, üst seviye aktiviteler, acil durum planları, iş sürekliliği planları, iş etki analizleri, paydaşlar, hizmet alınan gruplar, santraller, veri merkezleri, teknikbölge müdürlükleri, satış ofisleri, müşteri hizmetleri, altyapı, enerji sistemleri, ses,veri ve mesaj servisleri, iş sürekliliği stratejisi, ilgili partiler, yasal ve regülasyona tâbi süreçler, yönetmelikler, iş sürekliliği kapsamı ile ilgili uygulamalar, prosedürler, politikalar, ISO 27001, SOX, PCI DSS gibi diğer en iyi uygulamalar, personel ve tedarikçilerle bire bir yapılan görüşmeler, iş sürekliliği farkındalığı, yetkinlik ölçümlemesi, eğitimler, üst yönetim desteği, liderlik, kriz yönetimi,acil durum yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi güvenliği, tatbikatlar, iş sürekliliği yönetimini sekteye uğratan olaylar sonrası alınan düzeltici ve önleyici faaliyetler,iş sürekliliği yönetim sisteminin etkinliği,kurtarma süreleri, maksimum kabul edilebilir kesinti süreleri, iç denetim süreci, risk değerlendirmeleri, tedarik yönetimi, çevresel değerlendirmeler, felaket kurtarma planları, olay yönetimi, izleme ve karar destek süreçleri, bilgi servisleri ve servis yönetimi gibi sayısız kriter göz önünde bulunduruldu.

Yazan 12 Mayıs 2013 Pazar. Kategori Ekonomi, Son Dakika. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Yoruma ve geri izlemeye kapalı

Yoruma kapalı

Foto Galeri

Giriş | 2004-2017 © PC TIME