Krizden sonra CRM’in önemi arttı

AhmetParlakbilekTüm dünyayı  sarsan ekonomik krizin etkilerini yitirmeye başladığı bugünlerde firmalar müşterilerinin önemini daha net bir biçimde anlamaya başladı. CRM çözümlerini kullanan şirketler, başarıya kısa sürede ulaşıyor.

Gelişen ekonomik koşullar firmaların iş yapış şekillerini tekrar sorgulamalarına neden oldu. Şu anda aktif durumda bulunan çoğu kurum, var oldukları süre içerisindeki en büyük ekonomik krizden geçiyor. Yöneticiler bugünlerde etkisi hafiflemeye başlayan bu durum karşısında dersler çıkartıyor. Varılan ortak karar ise müşteriler ile olan iletişimin geliştirilmesi olarak belirlenmiş durumda. Özellikle Türkiye gibi doğrudan müşteriyle ilişki içerisindeki KOBİ’lerin yoğun olarak görüldüğü pazarlarda CRM yazılımlarının önemi her geçen gün daha da artıyor.

Firmalar değişen ekonomik koşulları iyi değerlendiremiyor

Analistlerin yaptığı  açıklamalara göre kriz sürecinden geçen firmaların yaptığı en büyük yanlış, değişen piyasa koşullarına ve müşterilerin isteklerine ayak uyduramamak olarak öne çıkıyor. Oysa kaynakların azaldığı, karlılığın düştüğü, rekabetin en üst düzeye çıktığı bu ortamda müşterilerin davranış biçimleri de büyük ölçüde değişmiş oluyor. Ekonominin tekrar büyümeye başlayacağı noktada, değişime hazır olabilmek için yapılması gereken ise önceki yıllara ait olan planların ortadan kaldırılıp yerine yeni planların, yeni iş süreçlerinin getirilmesi. Sage gibi firmaların sunduğu çözümler tam olarak burada devreye giriyor. CRM çözümleri firmaların yapılarını çabuk ve optimum bir biçimde değiştirmelerine olanak sağlıyor. Özelikle kaynak azlığı nedeni ile zorunlu hale gelen odaklı ve etkin satış politikası, geri dönüşü kontrol edilebilen pazarlama aktiviteleri ve mevcut müşterinin elde tutulabilmesi için hızlı ve kaliteli servis takibi ise yine CRM’in sunduğu önemli avantajlar arasında.

Değişen müşteri taleplerini anlamak için CRM şart

Firmaların önünde değişen bu konjonktüre ayak uydurmak için en mantıklı seçenek olan müşterilerin ne istediğini anlamak, buna göre doğru vizyon ve stratejiyi belirlemek, bu stratejinin hızlı ve doğru bir biçimde uygulanması ve sonuçta ortaya çıkan performansın değerlendirilmesi ihtiyacı firmaları dünyaca ünlü Sage gibi markaların CRM ürünlerine itmiş durumda. Bugün 9 Milyar doların üzerinde büyüklüğü olan CRM pazarı’nın en önemli oyuncularından olan Sage, tüm dünyada 14 bin 500 çalışan ve 6 milyona yaklaşan bir müşteri kitlesine sahip ve önümüzdeki dönemde Türkiye’de de ciddi yatırımlar planlıyor. Özellikle küçük ve orta boy işletmelere yönelik iş yazılımları konusunda büyük bir bilgi birikimine sahip olan Sage, bu birikimini Türkiye’de üretimin yarıdan fazlasını gerçekleştiren KOBi’lerle paylaşmayı amaçlıyor.

Konu hakkında yorum yapan Verimax Genel Müdürü Ahmet Parlakbilek, Sage CRM ürünlerinin Türkiye pazarına uygunluğu konusunda fikirlerini şöyle belirtti: “Bizler yıllara dayanan CRM çözümleri ve Türkiye pazarı tecrübemizi Sage CRM ürün ailesiyle birleştirip KOBİ’lerin müşteri ilişkilerinde çağ atlamasını hedefliyoruz. Onlara, dünyanın en iyi ürünlerini Türkiye’de alışık oldukları kanal ve servis kalitesiyle alma seçeneği sunuyoruz. Bu sayede müşterilerimiz verimliliği hem diğer seçeneklerden daha ekonomik bir fiyata elde edebilecekler, hem de doğru araçlarla büyüyebilecekler.

Yazan 23 Aralık 2009 Çarşamba. Kategori Ekonomi, Manşet, Röportaj, Son Dakika, Yazılım. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Yoruma ve geri izlemeye kapalı

Yoruma kapalı

Foto Galeri

Giriş | 2004-2017 © PC TIME