Nuri Topatan: Lafla değil çalışarak yürür gemi

Media Markt Operasyonlardan Sorumlu Turkiye Genel Muduru Nuri Topatan22009 yılı sonuna kadar 15 adet Media Markt’a ulaşacaklarının sözünü veren Media Markt Operasyonlardan Sorumlu Türkiye Genel Müdürü Nuri Topatan açılışı bugün gerçekleşen Beşiktaş Media Markt birlikte sözünü tutmuş oldu.

15 Aralık Salı günü, Beşiktaş Media Markt içerisinde düzenlenen basın toplantısında soruları yanıtlayan Nuri Topatan, “Avrupa’nın en hızlı büyüyen Media Markt zinciri, Türkiye’deki Media Markt’lar oldu. Biz, bu harika sonucu ‘bakmadan almayan’ müşterilerimize borçluyuz.  Müşterilerimiz, Media Markt’ları ziyaret ederken, tüm dünya markalarına, en geniş ürün gamı ve en düşük fiyatlarla ulaşabileceğini çok iyi biliyor.  Türkiye’de geride bıraktığımız iki yıldan bu yana yaptığımız tüm reklâm kampanyalarında bu kadar sıradışı olmamızın sebebi, müşterilerimizi her şeyden değerli görüyor olmamızdır. Müşterilerimizin kısıtlı imkanlarla yüksek fiyatlarda bir ürünü satın almalarına göz yummak bize yakışmazdı. Biz, Media Markt ekibi olarak bu gerçeği en yüksek sesle haykırmak için teknoloji tutkunlarının bize kolaylıkla ulaşabileceği noktalarda Media Markt’lar açıyoruz. 17 Aralık 2009 tarihindeki Beşiktaş açılışımızda da toplam 50.000 ürün sergileyeceğiz…” dedi.

Türkiye’deki Media Markt’ların iki yılını ve teknoloji perakendeciliği sektörünü değerlendiren Media Markt Operasyonlardan Sorumlu Türkiye Genel Müdürü Nuri Topatan, ”Müşteriye yarattığımız fiyat avantajı bazı “sözde rakip”lerin veryansın etmesine neden oluyor. Biz bu tepkilere gülüyoruz. Kendisini ‘Anadolu çocuğu’, uluslararası markaları ise ‘vahşi batı’lı olarak konumlandıran bu zihniyet, pazarda yaptıkları ile değil; bir takım söylemlerle fırsat yakalamaya çalışıyor. Media Markt, müşterilerinin cebine giren ve cebinden çıkanı gözeten bir perakende anlayışına sahiptir. Müşterisini her zaman kollar. Bu yaklaşımı eleştirenlere diyoruz ki, lafla değil, çalışarak yürür bu gemi; herkes kendi işine konsantre olsun” dedi.

Pazarda güçlü bir rekabet olduğunu belirten Topatan, Media Markt’ın Türkiye’nin en başarılı teknoloji perakendecisi seçildiğine de dikkat çekti: “Rekabette aslolan verilerdir. CHIP dergisinin Kasım ‘09 sayısında açıkladığı karşılaştırmalı testte Media Markt birinci olmuştur. En düşük fiyat garantisi, koşulsuz iade garantisi, ürün çeşitliliği, rahat atmosfer koşulları gibi kriterlerle rakiplerimizi geride bıraktık. Hizmet kalitemizi aynı şekilde sürdüreceğiz…”

Media Markt olarak Türkiye’deki sıradışı büyüme stratejilerinden hiçbir koşulda taviz vermeyeceklerini vurgulayan Nuri Topatan, “Son 10 yılı baz alırsak, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de, teknolojik ürünlere ve internete yönelik yoğun bir talep söz konusu. Teknolojik ürünlere merakı olan ciddi bir hedef kitle ve bir pazar var. Müşterinin tercihleri ile birlikte, teknoloji perakendeciliğindeki rekabet daha da kızışıyor.

Media Markt olarak hedefimiz teknolojiye en çabuk ulaşılabilen nokta olmak. Bu nedenle Türkiye genelindeki tüm önemli il ve ilçe merkezlerinde olmayı planlıyoruz. Nüfusu yaklaşık 2 milyon olan Beşiktaş da bunlardan biri. Teknoloji artık bir lüks olmaktan çıktı. Müşteri istediğine anında ulaşabilmeli. Bu nedenle İstanbul’un en büyük merkezlerinden biri olan Beşiktaş sadece Türkiye Media Markt için değil, uluslar arası anlamda da stratejik bir nokta.

Media Markt’ın, Türkiye’de açıldığından bu yana yakaladığı başarılı satış grafiğinde, düşük fiyat politikasının büyük rolü olduğununun altını çizen Topatan, “Dudak uçuklatan kampanyalarımız sayesinde iki yılda, toplam 100.000 metrekare alanda, 36 milyon ziyaretçiye ulaşarak, milyonlarca ürünü müşterilerimizle buluşturduk. Müşterilerimiz bizi tercih ettiği sürece her gün bir önceki güne göre daha kaliteli hizmeti, en düşük fiyatı ve en bol ürünü Media Markt’larda bulacaklarına söz veriyoruz.” dedi.

Topatan, Türkiye’de teknolojiye ilginin çok büyük olduğunu ve mağaza açılışlarının bu anlamda istatistiki bir gözlem olanağı verdiğini ifade etti: “ Bir hafta içerisinde Pendik Pendorya ve Ankara Kentpark açılışlarımızın ilk iki saatinde 17.352 ziyaretçi ağırladık. Bu ziyaretçiler 38 bini aşkın ürünle Media Markt’lardan ayrıldı. Çoğunluğunu LCD, Notebook ve Cep Telefonu’nun oluşturduğu bu alışverişler bize şunu gösterdi ki, Türk tüketicisi söz konusu teknoloji olunca kar, ayaz, gece gündüz dinlemiyor…”

Yazan 17 Aralık 2009 Perşembe. Kategori Kurumsal, Manşet, Son Dakika, Teknoloji. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Yoruma ve geri izlemeye kapalı

Yoruma kapalı

Foto Galeri

Giriş | 2004-2017 © PC TIME