SAS Büyümeye Devam Ederek 2.31 Milyar Dolar Gelire Ulaştı

SASTurkiye_GM_GokhanNalbantogluİş analitiğinin lideri SAS, 2009 yılında da büyüme elde etti.Türkiye’deki büyüme ise krize rağmen yüzde 49 olarak gerçekleşti.

İş analitiği pazarının önde gelen firmalarından SAS, 2009 yılında yüzde 2.2’lik büyüme ile toplam küresel gelirini 2.31 milyar dolara çıkardı. SAS böylece kuruluşundan beri 34 yıl boyunca kârlılık ve büyüme trendini ara vermeden sürdürmüş oldu. SAS CEO’su Jim Goodnight, 2009 yılında kaydettikleri büyümeyi müşteriler ve çalışanlarla uzun dönemli ilişkiye yatırım yaparak ve Ar-Ge’ye olan bağlılığı koruyarak sağladıklarını belirtirken, kriz ile yalnızca başa çıkmaktan ziyade, krizin önüne geçtiklerini vurguladı. Sektörün önde gelen şirketlerinin yazılım gelirleri düşerken, SAS yazılımdan elde ettiği geliri yüzde 3.3 artırdı ve 2009’un toplam gelirinin yüzde 23’ünü Ar-Ge bütçesine ayırdı.

SAS Türkiye ise, 2009 yılında bir önceki yıla göre toplam yazılım gelirinde yüzde 49’luk büyüme elde etti. SAS Türkiye Genel Müdürü Gökhan Nalbantoğlu sağlanan büyümeyi şöyle değerlendirdi: “Kriz ortamında kurumlar, kârlılık ve verimliliklerini arttıracak çözümlerin önemini giderek daha iyi kavradılar ve bu nedenle SAS Türkiye’yi iş ortağı olarak seçtiler.”

2009: Türkiye’de Bankacılık ve Telekomünikasyon Yılı
Güçlü iş  çözümleri ve yetenekli kadrosu ile SAS Türkiye, krizin etkilerinin giderek hissedildiği 2009 senesinde, yeni lisans satışında yüzde 73, toplam yazılım gelirinde yüzde 49 büyüdü. En fazla büyümenin bankacılık sektöründe görüldüğü SAS Türkiye’de, telekomünikasyon ikinci sırayı aldı. SAS Türkiye, 2010 yılı içerisinde, Veri Kalitesi, Risk, Müşteri İlişkileri Yönetimi gibi alanlardaki faaliyetleri ile birlikte mevcut sektörlere ek olarak enerji, perakende ve kamu sektörlerindeki yatırımlarını artırmayı planlıyor. Önümüzdeki dönemde kadrosunu genişleterek büyümeye devam etmeyi hedefleyen SAS Türkiye, sektörlere özel iş problemlerini çözmeye yönelik lider İş Zekâsı ve Analitik ürün ve hizmetleriyle bu konularda çalışmalarını sürdürecek.


Zor Zamanlar Krizle Mücadelede Etkin Çözümlere Talebi Arttırıyor

2009 sonuçları SAS kullanıcılarının, müşterileriyle ilişkilerinin etkinliğini arttırarak ve risk yönetimi ile operasyonlarını ve maliyetlerini daha iyi yöneterek gelirlerini yükseltme çabalarını yansıtıyor. En fazla büyüyen alanlar arasında, Analitik, Müşteri Zekâsı, Veri Entegrasyonu ve Risk Yönetimi çözümleri bulunuyor.

Endüstriye özel çözümler arasında ise, en yüksek büyüme oranları bankacılık, kamu, sağlık, sigorta ve perakendede kaydedildi. Finansal hizmetlerden elde edilen gelirler toplam satışın yüzde 42’sini oluşturdu. Bu şirketler müşteri ihtiyaçlarında, iş modellerinde, hükümet ve merkez bankası gözetiminde meydana gelen değişiklikleri yönetme konusunda SAS çözümlerine yöneldiler. “Bu sektörde büyüme göstermek gerçek bir başarıdır” diyen Goodnight, bu büyümenin finansal hizmet firmalarının karmaşık iş problemlerini çözme konusunda SAS’ın iş ortaklığı kabiliyetine duyduklarını güveni gösterdiğini kaydetti.

Perakende sektörüne yönelik satışlar da bu sektör için çok zorlu bir yıl olmasına rağmen yüzde 12 arttı. Perakendede “çift haneli büyüme”nin özellikle dikkat çektiğini kaydeden Goodnight, “Müşterilerinin bölgesel, lokal ve hatta mağaza bazında alım tercihlerini dikkate alarak perakendecilerin ürünlerini fiyatlandırmalarına ve stoklarını yönetmelerine yardımcı oluyoruz. Perakende sektöründeki şirketler dar marjlarla faaliyet gösteriyorlar ve çözümlerimizle marjlarını arttırmalarına yardımcı olmayı sürdürüyoruz” dedi.

Küresel Sonuçlar
SAS gelirleri dünya üzerinde çeşitli bölgelere dağıldı: Amerika toplam gelirinin yüzde 44’ünü, Avrupa, Orta Doğu ve Afrika (EMEA) yüzde 45’ini ve Asya Pasifik’de yüzde 11’ini oluşturdu. SAS’ın faaliyet gösterdiği 120 ülkenin yüzde 83’ünde yazılım satışında büyüme görüldü. Yazılım satışı büyüme oranları ABD, İngiltere, Kanada, Almanya ve Hollanda gibi önde gelen ülkelerde yüzde 6 ile yüzde 17 arasında gerçekleşti. Gelişmekte olan pazarlardan  Doğu Avrupa, Orta Doğu, Güney Afrika, Asya ve Latin Amerika’da çift haneli büyüme yüzdeleri elde edildi.

SAS’ın Küresel Varlığı Artıyor

SAS, 2009 yılında dünya çapında 1.389 yeni müşteri kazandı. 2009 Fortune Global 500 listesinin ilk 100 şirketinin 92’si SAS müşterileri arasında bulunurken, ABD’de yeni müşterilerin yüzde 80’ini küçük ve orta ölçekli işletmeler (KOBİ) oluşturuyor.

Yazan 18 Şubat 2010 Perşembe. Kategori Ekonomi, Kurumsal, Son Dakika. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Yoruma ve geri izlemeye kapalı

Yoruma kapalı

Foto Galeri

Giriş | 2004-2017 © PC TIME