Webrazzi, online alışverişin nabzını tuttu

ArdaKutsalİnternet alanında Türkiye’de ve dünyada yaşanan gelişmeleri inceleyerek analiz eden Webrazzi, düzenlediği bir anketle kullanıcıların online alışveriş siteleri tercihlerindeki önceliklerini araştırdı. Webrazzi’nin anketi, e-ticaret sektörüne yön verecek kriterler belirledi.

Türkiye ve dünyada internet alanında yaşanan gelişmeleri inceleyen ve analiz eden Webrazzi, gerçekleştirdiği bir anketle online alışverişin nabzını tuttu. E-ticaret sitelerini kârlı bir iş modeline dönüştürmek isteyenlere yol gösteren ankette, kullanıcıların online alışveriş tercihlerindeki öncelikler araştırıldı.

Toplam 410 kişinin oylarıyla destek verdiği ankette, katılımcıların yüzde 63’ü (258 kişi) öncelikli tercih nedeninin “güvenilir firma” olduğunu belirtti. İkinci sırada ise yüzde 23 oy oranıyla (96 kişi) “düşük fiyat” geldi. Bunları sırasıyla “hızlı tedarik” (yüzde 7, 28 kişi), “müşteri hizmetleri” (yüzde 4, 18 kişi) ve “ürün çeşitliliği” (yüzde 3, 10 kişi) izledi.

Webrazzi’nin kurucusu Arda Kutsal, anket sonuçlarını şöyle değerlendirdi: “İnternet kullanıcılarının online alışverişe alışması şüphesiz ki online bilgi güvenliği bilincinin artması ile sağlanacaktır. İçinde bulunduğumuz dönemde bu güven ve bilinci sağlama aşamasında olduğumuz için Türk internet kullanıcılarının online alışverişteki ilk tercihleri güvenilir firmalar yönünde oluyor. Düşük fiyat ise her ne kadar online alışverişin klasik alışveriş modelleri karşısındaki en güçlü silahı olsa da henüz müşteri için güvenliğinden daha ön planda tutulmuyor. İlerleyen yıllarda – ki bunun 2012 yılı ile başlayacağını tahmin ediyoruz – güvenliğin ilk kriter olmayı sürdüreceğini ancak buna karşılık düşük fiyat, hızlı tedarik, müşteri hizmetleri ve ürün çeşitliliği gibi diğer etkenlerin de müşteriler için önemini artıracağına inanıyoruz. Firmaların gelecek hedeflerini bu durumu göz önüne alarak oluşturması, e-ticaret pazarı için pek çok fırsatı da beraberinde getirebilir.”

Yazan 25 Aralık 2009 Cuma. Kategori İnceleme, Manşet, Son Dakika. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Yoruma ve geri izlemeye kapalı

Yoruma kapalı

Foto Galeri

Giriş | 2004-2017 © PC TIME